Blog

10 tips για ένα e-shop που “πουλάει”

10 tips για ένα e-shop που “πουλάει”

Βρίσκεστε στην διαδικασία να δημιουργήσετε το δικό σας e-shop; Πήρατε τη σωστή απόφαση. Το μέγεθος της αγοράς στον ψηφιακό κόσμο, αυτό που στο marketing ονομάζεται market space, διογκώνεται καθημερινά και εσείς δεν πρέπει να μείνετε έξω από το παιχνίδι.

Ακολουθούν 10 tips που θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε το δικό σας e-shop που να «πουλάει»:

#1 Η βιτρίνα

Μία από τις λαϊκές φράσεις, η οποία εμπεριέχει μεγάλη δόση αλήθειας marketing, είναι «πως ότι μπαίνει στην βιτρίνα πουλάει». Παρουσιάστε το σύνολο των προϊόντων της επιχείρησης/του καταστήματος σας, με εύκολη πρόσβαση σε αυτά χωρίς παραλείψεις και πολύπλοκες διαδρομές αναζήτησης.

#2 Συνέπεια

Στο δικό σας e-shop, ταξινομήστε τα πωλούμενα προϊόντα με όποιο τρόπο επιθυμείτε: με βάση τη χρήση, το χρήστη, την περίσταση, το χρώμα, το υλικό, την τιμή, τη μάρκα/τον προμηθευτή, τη διαθεσιμότητα, την εποχικότητα, το όφελος από τη χρήση ή και συνδυασμούς των παραπάνω. Σε κάθε περίπτωση, υποστηρίξτε το σύστημα ταξινόμησης που επιλέξατε με απόλυτη συνέπεια.

#3 Διαφοροποίηση

Η ψυχή του φυσικού καταστήματός σας είστε εσείς. Το ίδιο πρέπει να ισχύει και στο e-shop σας. Μη διστάσετε να δώσετε κι εδώ το προσωπικό στίγμα σας: την ιστορία της επιχείρησή σας, την εμπειρία και τις γνώσεις σας για την κατηγορία των προϊόντων που εμπορεύεστε, το μεράκι και το πάθος για τη δουλειά σας, την επιθυμία σας να εξυπηρετήσετε τον πελάτη, ακόμα και τις προσωπικές σας απόψεις για τη μόδα, τις τάσεις, τους προμηθευτές/παραγωγούς των πωλούμενων προϊόντων. Αξιοποιείστε στο μέγιστο την ενότητα about, την οποία κάθε e-shop πρέπει να έχει, και προχωρώντας ακόμα περισσότερο, εντάξτε στο site και την ενότητα του ιστολογίου (blog).

#4 Η δύναμη της εικόνας

Σε ένα φυσικό κατάστημα, στην διαδικασία της επιλογής και αγοράς προϊόντων εμπλέκεται το ερέθισμα που αποκομίζουν όλες οι αισθήσεις του υποψήφιου αγοραστή (όραση, ακοή, αφή, όσφρηση, γεύση). Θυμηθείτε πως στο ψηφιακό κατάστημα η μόνη αίσθηση (προς το παρόν) που μπορεί να πυροδοτήσει την επιθυμία αγοράς είναι η όραση. Συνεπώς οι εικόνες των προϊόντων που θα χρησιμοποιηθούν πρέπει να «μιλάνε». Σωστά χρώματα, σωστός φωτισμός, σωστό κάδρο, σωστό μέγεθος, σωστό φόντο. Δώστε στον υποψήφιο αγοραστή περισσότερες επιλογές: διαφορετικές γωνίες λήψης του προϊόντος, δυνατότητα μεγέθυνσης της εικόνας, το προϊόν σε χρήση ακόμα και κινούμενες/τρισδιάστατες παρουσιάσεις.     

#5 Η αξία των λέξεων

Στο φυσικό κατάστημά σας εξυπηρετείτε τον υποψήφιο αγοραστή παρέχοντάς του ολοκληρωμένη πληροφόρηση. Κάντε ακριβώς το ίδιο και στο ψηφιακό. Δώστε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τα πωλούμενα προϊόντα: υλικά, διαστάσεις, μεγέθη, βάρος, συσκευασία, οδηγό μεγεθών, οδηγίες χρήσης, οδηγίες εγκατάστασης, διάρκεια ζωής, εγγύηση, οδηγίες συντήρησης, οδηγίες αποθήκευσης, συνδυασμούς με άλλα προϊόντα.  

#6 Επικοινωνία

Μπορεί το e-shop σας να απευθύνετε σε υποψήφιους αγοραστές σε όλο τον κόσμο, ωστόσο πρέπει να αναγράφονται και τα πλήρη στοιχεία του φυσικού καταστήματός σας: διεύθυνση, τηλέφωνο, e-mail, φόρμα επικοινωνίας. Και φυσικά όλα τα accounts του καταστήματος στα κοινωνικά δίκτυα (τα pages του καταστήματος, όχι το προσωπικό προφίλ. Αν δεν το έχετε ήδη κάνει, ήρθε η ώρα να πάψετε να διατηρείτε προσωπικό προφίλ για μια επιχειρηματική δραστηριότητα). Να θυμάστε πως στους ανθρώπους αρέσει πολύ να έχουν επιλογές στην επικοινωνία.

#7 Επιλογές πληρωμής

Δώστε στους πελάτες του e-shop σας πολλαπλές επιλογές πληρωμής. Οι λίγες ή πολύπλοκες διαδικασίες πληρωμής είναι ένας από τους κύριους λόγους που οι επισκέπτες ενός e-shop το εγκαταλείπουν χωρίς να ολοκληρώσουν την αγορά.

#8 Ενότητες: Σχετικά προϊόντα | Νέα προϊόντα | Προσφορές

Must have! Πολύ σημαντικές ενότητες που δεν πρέπει να λείπουν από κανένα e-shop. Είναι χρήσιμες, ευκολοδιάβαστες, έχουν υψηλή επισκεψιμότητα και δίνουν την αίσθηση της συνεχώς ανανεούμενης βιτρίνας που λέγαμε…

#9 Απλότητα

Διατηρήστε απλές όλες τις συναλλαγές: απλή και σύντομη σελίδα ολοκλήρωσης της αγοράς, το καλάθι σε εμφανές σημείο, σύνοψη των προϊόντων που έχουν προστεθεί στο καλάθι, δυνατότητα διορθώσεων, καταχώρηση μόνο των απολύτως απαραίτητων προσωπικών στοιχείων, χωρίς περίπλοκες εγγραφές, διαδικασία επιστροφής ή/και αντικατάστασης των προϊόντων κτλ. Και φυσικά να είστε πρόθυμοι και διαθέσιμοι να διαχειριστείτε προσωπικά (τηλεφωνικά, μέσω e-mail) εμπλοκές, απορίες και παράπονα.

#10 Έκαστος στο είδος του

Ήρθε η ώρα να συνεργαστείτε με τους ειδικούς: graphic designers, φωτογράφους, videographers, web developers, IT specialists, δημιουργούς περιεχομένου, εταιρείες ταχυμεταφορών, παρόχους εξειδικευμένων ψηφιακών υπηρεσιών κ.α. Κλείνοντας αυτό το άρθρο, με ανάλογο τρόπο όπως και ξεκίνησε, θυμηθείτε την άλλη λαϊκή ρήση πως στο τέλος «το φτηνό είναι ακριβό».

Καλωσήρθατε στο market space & καλή επιτυχία στο εγχείρημά σας!

Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο site της εταιρείας ena Σύμβουλοι Ανάπτυξης με την ευκαιρία του λανσαρίσματος της δέσμης των νέων υπηρεσιών της με το γενικό τίτλο #enadigital

Προσθέστε μια απάντηση